tisdag 19 februari 2013

DIY: Våriga djurhängen * Spring Animal Ornament

Som hos så många andra börjar vårkänslorna spira allt mer nu. Snart är det mars och det är ju ändå en vårmånad. Påsken är inte förrän i slutet av mars men härom dagen gjorde jag dessa små hängen som jag tänker att man skulle kunna hänga i påskriset. Men de är ganska fina mot drivvedsplankan också.

Spring time is getting closer. This year Easter isn't til the end of March but I made these Easter/Spring ornaments a few days ago. You can hang them on an Easter tree but I think they look really pretty on this piece of drift wood.



Jag gjorde de små huvudena i papperslera. En räv, en höna, en anka och en hare. Sen målade jag dem med vattenfärger.

The heads are made from paper clay. A fox, a chicken, a duck and a hare. And then painted with water colours.




 Själva ramen är en gammal kapsyl. På baksidan limmade jag fast ett bomullssnöre. Insidan och baksidan är klädd med grön filt, fastlimmad med limpistol.

The frame is an old bottle cap, I glued a cotton string to the back of it. The back and the inside is then covered with green felt. I used a glue gun.


Sist limmade jag fast huvudet inuti kapsylen.

Then I glued the head inside the bottle cap.








20 kommentarer:

  1. Söta! Men blir de inte "framtunga" om de hänger fritt, t ex i ett påskris?

    SvaraRadera
  2. Hej! Vilken underbar idé och så otroligt söta små "tavlor". Duktiga du!!

    SvaraRadera
  3. Wow, these are fantastic! Thanks so much for sharing on Craft Schooling Sunday, wonderful to see you again!

    SvaraRadera
  4. Åh så fina!
    sv: Åh, det värmer ända in i hjärtat. Tusen tack kära du!
    Vad underbart att få presentera sina barn in i den fantastiska världen! Lycka till, hihi.
    Hoppas att du vill följa fotobloggen & fortsätta att kommentera!
    Kram. ♥

    SvaraRadera
  5. Vilken kul grej och så bra med återbruk! Liza

    SvaraRadera
  6. thank you for this inspiring post! I´d love to try to do something similar with salt-dough... what kind of paint did you use??

    SvaraRadera
  7. Jihoo, urkul! Vår återvinnarfamilj myser av denna inspirationskälla (:

    SvaraRadera
  8. Åhh helt underbar ide- själv pysslar jag med klädnypor;) Kram

    SvaraRadera
  9. Så himla fint! Är sugen på att prova sån där papperslera.

    SvaraRadera
  10. Oj, så söta de är! Det här måste vi ju prova till nästa påsk!
    Glad fortsättning på påsken!

    SvaraRadera
  11. Så himlans bra idé och fina djur!
    Jag är ute i oändligt god tid för en gångs skull och försöker sammanställa ett blogginlägg med tips på kreativa grejer att maka till högtiden. Kan jag få lov att dela en av dina bilder med länk till detta?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ursäkta sent svar! Självklart får du använda bilder om det fortfarande är aktuellt :)

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...