lördag 26 februari 2011

The Mantlepiece


Jag är mycket svag för amerikanska hus och deras inredning. I många amerikanska villor finns en öppen spis, ibland till och med en fejkvariant. Oavsett om de är äkta eller oäkta så är de stora och maffiga med en rejäl spiselkrans/hylla och finns ofta på mitten av en vägg, inte i ett hörn som är vanligt här.  'The Mantlepiece' dekoreras ofta rikligt utifrån årstid och högtider. 

I vårt hus har vi en öppen spis med en kamin i, i ett hörn naturligtvis. Inspirerad av amerikanska inredningstidningar och bloggar har jag börjat dekorera spiselkransen på olika sätt.


Eftersom vi fortfarande eldar i kaminen kan jag inte ha levande grönska på spiselkransen. Då kommer mossbollsträden väl till pass. Här finns en beskrivning på man gör dem. Över spisen hänger min kristallmobil.




1 kommentar:

  1. Set verkligen jättefint ut! Och jag gillar mossbollsträden skarpt. Ska prova att göra ett eget nån gång!

    Önskar dig en härlig lördag!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...