söndag 20 mars 2011

DIY: Burklykta del 1


Jag har gjort en lykta/lampa av en stor konservburk. Burkarna kan man få från restauranger och caféer, eller så kan man ju använda en kakburk eller någon annan stor plåtburk. Beskrivning av tillverkningsprocessen är på gång.
Konservburkens insida har en guldfärgad nyans vilket ger en så vacker varm glöd i mörkret. Jag tänker göra mängder av dessa lampor inför våren och sommaren att hänga runt uteplatsen. Tills vidare får den här hänga över öppna spisen.

Beskrivningen på hur man gör lyktan hittar du här.


1 kommentar:

  1. Vad mycket fina roliga pyssel du gör! Och vad roligt med många tutorials, det vill jag bättra mig med en gång när jag har mer tid! Tack för att du lämnade en kommentar hos mig så att jag hittade in till dig!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...