torsdag 24 februari 2011

Miljövänlig silverputsning


Sanningen är att jag avskyr att städa, jag ser det som ett enormt slöseri med tid. Däremot finner jag en stor tillfredsställelse i att göra insatser mer på djupet, som att rensa avloppet till handfaten, sanera tangentbordet eller som nu: putsa silver.

Så idag tog jag alltså itu med silvret och jag valde det lataste och miljövänligaste sättet, naturligtvis. Allt som behövs är en stor kastrull, aluminiumfolie, salt och en putstrasa.


Klä en kastrull med aluminiumfolie och fyll på med vatten. Låt koka upp.


 Tillsätt salt.


Släng i silvret och upplev magin!


När skatten är uppfiskad är det lämpligt att gå över sakerna med en torr ren putstrasa.



20 kommentarer:

  1. Jag är exakt lika dan! Drar mig alltid för att städa, och sen när jag väl börjar brukar jag fastna vid att rengöra köksfläkten, eller ugnen eller nåt annat sånt där. Bra, men man kommer ju inte så långt. ;)

    Sv: Ja, sanningen är den att jag bakat lite på beställning. Till en fotografering (som går att tjuvkika på här http://blogg.dayfotografi.se/?p=1621). Annars skulle jag inte hinna äta upp allt! :)

    Kakbollarna går absolut lika bra att göra som kakklubbor (har gjort det här http://emmashusbestyr.blogspot.com/2010/10/kak-klubbor.html). Var lite försiktig med philadelphian bara så att de inte blir för lösa.

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Nej vad smart och enkelt! Och miljövänligt dessutom!!

    SvaraRadera
  3. Tack för tipset, jag har en hög silver för rengöring...Nu får jag dra upp ärmarna, alla mentala hinder från och med nu undanröjda :)

    SvaraRadera
  4. Måste testa detta supertips genast!

    http://pysselfarmor.bloggplatsen.se/

    SvaraRadera
  5. Nice post. It is really interesting. Thanks for sharing the post!

    SvaraRadera

  6. Nice information, you write very nice articles, I visit your website for regular updates.

    SvaraRadera

  7. It was a really good content holding a great information.

    SvaraRadera

  8. Awesome blog. I enjoyed reading your articles. This is truly a great read for me.

    SvaraRadera
  9. Thanks for your excellent blog and giving great kind of information.

    SvaraRadera
  10. Great Post for Beginner to understand. I finally found great post here. Thanks for information. Keep sharing more articles.

    SvaraRadera

  11. I wanted to thank you for this good read!! I certainly enjoyed every little bit of it.

    SvaraRadera
  12. This is the right blog. Great stuff you have here, just great! Thankyou!

    SvaraRadera
  13. Please post some more articles on this topic. Thank you for sharing this

    SvaraRadera
  14. Excellent Post as always and you have a great post, Keep doing it thanks for that

    SvaraRadera
  15. I’m truly enjoying the design and layout of this website. I also love the blog Thanks

    SvaraRadera
  16. Your data was very informative and helpful for us. Keep writing like this!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...