söndag 13 mars 2011

DIY: Vintage sidendiadem del 2


Blommorna till sidendiademet är användbara till mycket: på ett hårspänne, som brosch eller kanske som dekoration på en väska. Till diademet använde jag fem stycken blommor, som jag fäste dels på diademet, dels i varandra.


Börja med att mäta upp en bit sidenband som är några centimeter längre än diademet. Klä in diademet i bandet genom att nästa ihop det.


Till tygblomman behövs en tygremsa. De minsta blommornas tygremsor hade en bredd på cirka 3 cm, de större var 4-5 cm breda. På längden cirka 30-40 cm.


Vik tygremsan dubbel och tråckla ihop den i nederkanten. Dra i tråden så att remsan krullar ihop sig. Rulla ihop till en liten tygblomma och nästa ihop den.

5 kommentarer:

  1. Tack för beskrivningen, det såg ju inte så svårt ut. Ska testa. :-)

    SvaraRadera
  2. Hej Rebecca!
    Tack för besöket hos mig! Vilken fin och inspirerande blogg jag hittade här! :)

    Kikar gärna in igen!

    Ha en trevlig kväll,

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  3. Vad kul att vi bor på samma sida om stan :)

    Vinden besöker jag ibland så det är ju ingen omöjlighet att vi springer på varandra. Fast jag vet ju inte hur du ser ut så jag kommer inte veta om det ;)

    Ha en fortsatt fin söndagkväll!
    Kram Sofia

    SvaraRadera
  4. jättefin verkligen.
    Ska verkligen testa.....

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...