lördag 22 januari 2011

DIY: Spökslott


Kommer ni ihåg giraffhuset? Idag utvecklade jag idén och detta blev resultatet. Först tänkte jag att det var ett stationshus men min son tycker det ser ut som ett palats och mig påminner det om ett spökhus, åtminstone när det lyser. 

Den här varianten var betydligt pilligare och mer tålamodskrävande, men det var det värt. Pappret är vanligt skrivarpapper, eftersom jag vill ha det så tunt som möjligt. Nackdelen med så tunt papper är att det rullar sig när man målar på det med vattenfärger. Nästa gång ska jag prova att måla innan jag klipper ut det. Ett annat alternativ är att använda kritor eller färgpennor, men jag tycker om färgskiftningarna som blir av vattenfärger. 

Även denna gång är det elektriska värmeljus som gäller.







1 kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...