tisdag 15 februari 2011

DIY: Mossträd


Jag behöver lite grönska till min spiselkrans, men eftersom vi fortfarande eldar kan jag inte ha något som lever där. De här mossträden är så söta och enkla att göra. 

Mossa plockade jag i skogen precis intill tomten och lade på tork framför kaminen några dagar. Jag vill ha mossan torr eftersom jag limmar fast den på oasisbollen. Binder man fast mossan stället behöver man inte torka den. Jag tycker dock det är krångligare och brukar inte bli så nöjd med resultatet.

Gör så här:
Tryck ut lim från limpistol på en begränsad yta av oasisbollen. Hellre för lite än för mycket, eftersom limmet torkar fort. Tryck på en stor bit mossa och fortsätt tills hela biten är fastlimmad. Pussla med mossa och lim tills hela bollen är täckt.

Tryck in stammen ordentligt i bollen. Stoppa en bit oasis i krukan och tryck ner andra änden av stammen däri. Täck över med mossa.



8 kommentarer:

  1. Häftigt, ser nästan ut som riktiga små träd :)

    SvaraRadera
  2. Jättefina! Blir sugen på att göra ett helt gäng och ställa i fönstret.

    Såg ditt porslin längre ner föresten. Jag tycker den servisen är så fin. Mina föräldrar har den så jag är uppvuxen med mat på dom där tallrikarna. :-)

    SvaraRadera
  3. Vilka fina! Det måste jag testa!, tack för tipset och så bra med bilder för mig som inte är så händig ;-)
    Kram

    SvaraRadera
  4. Hei!
    Så mye fint du lager, og så gøy at du deler med oss andre! Jeg vil gjerne følge deg videre:)
    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  5. Vilken härligt mysig blogg du har..:)) Massor med fina saker..Kram/Annelie

    SvaraRadera
  6. så jättesött, och det låter faktiskt som något jag skulle kunna klara av, mina ogröna fingrar till trots.

    SvaraRadera
  7. HOW I GO MY DESIRED XMAS LOAN AMOUNT $520,000.00 FROM A RELIABLE AND TRUSTED LOAN COMPANY LAST WEEK. Email for immediate response: drbenjaminfinance@gmail.com

    Hello everyone, Am here to testify of how i got my loan from BENJAMIN LOAN FINANCE(drbenjaminfinance@gmail.com) I don't know if you are in need of an urgent loan to pay bills, start business or build a house, they offer all kinds of loan. So feel free to contact Dr.Benjamin Scarlet Owen he holds all of the information about how to obtain money quickly and painlessly via Email: drbenjaminfinance@gmail.com

    and consider all your financial problems tackled and solved. Share this to help a soul right now, Thanks

    SvaraRadera
  8. För miljön naturliga kan tas om hand med hjälp av ren energi.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...