söndag 27 februari 2011

Decoupage: skål


Nu har jag provat decoupage för första gången. Jag har haft lacket ganska länge men inte haft något klockrent projekt att börja med. Samtidigt var jag ju så sugen, så nu tog jag en vanlig, tråkig ljusgrön porslinsskål och testade lite. Det blev kanske lite kitschigt men jag är rätt nöjd. Den går ju inte att diska men som karamellskål ska den nog duga. Tyvärr var jag alldeles för ivrig för att komma ihåg att ta en "före"-bild, men det går nog att föreställa sig ändå.

Det var väldigt roligt att pussla fram ett motiv och förändra en sak så drastiskt. Detta kommer jag definitivt att fortsätta experimentera med.

5 kommentarer:

  1. Snyggt!! Visst är det roligt med decoupage?! :-)

    SvaraRadera
  2. Wow vad snyggt! Har du använt motiv från servetter eller tidningar eller liknande? :)

    SvaraRadera
  3. Kul att ni gillar det! Jag har använt tre olika servetter, det var lite pilligt med det tunna pappret men väldigt kul.

    SvaraRadera
  4. Tack för din kommentar inne hos mig! Vad fin skålen blev, detta måste jag också testa!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...