torsdag 29 januari 2015

Venedig * Venice Lantern

  
För några månader sedan gjorde jag en Venediglykta. Det var den första färgade lykta jag gjort, jag kunde helt enkelt inte motstå efter att ha suttit och dreglat över alla vackra bilder från denna drömlika stad. Alla de gamla palatsen i alla regnbågens färger gör staden som hämtad ur en saga - åtminstone när man ser det på bild. 
Jag har aldrig varit i Venedig men har hört att det är en riktig turistfälla. Men nu vill jag ändå åka dit - kanske på vinterhalvåret när där inte är lika mycket folk. Och det är nog bäst att passa på; klimatforskarna säger att det inte dröjer länge innan staden dränks i havet.

A few month ago I made a Venice lantern. It was the first colored lantern I have ever made, I just could not resist after drewling over all these gorgeous pictures from this city of dreams. All the old Italian palaces painted in every colour there is makes Venice like a city from a fairy-tale - at least in the pictures on the internet. 
I have never been to Venice, but I have heard it is a real turist trap. But I still want to go there - perhaps in the winter season there are not as many visitiors there. And you better move on; the scientists say it will not be long till the whole city is drowned by the sea.




Och så finns de självklart i svartvitt också, på vitt eller crèmefärgat papper. I stor eller liten utklippt storlek.

And of course there is the Black and White version, on White or Ivory/Cream paper. XL or small cut version.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...