onsdag 16 mars 2011

Griffeltavla Art Nouveau


Har länge tänkt skaffa en griffeltavla att ha i hallen för att kunna skriva upp kom-ihåg-grejer och meddelanden. Och så fick jag den här av en vän. Den är väldigt hög och smal och jag kände att jag ville göra något med den, så den blev lite roligare. Art Nouveau, eller Jugend, är en stil som jag alltid varit väldigt svag för och därför kändes valet av dekoration enkelt. Jag blev väldigt förtjust i den här slingan och sugen på att måla den eller något liknanden på andra ställen i huset. Vi får väl se.

Det var också väldigt vackert med den svarta, matta tavlan mot falurödfärgen på väggen till verandan. Kanske skulle man göra något liknande att dekorera med där. För vem har sagt att man bara kan ha tavlor inomhus?

3 kommentarer:

  1. Mycket, mycket snyggt! :-) Men så har jag också en förkärlek för art nouveau / jugend. :-)

    SvaraRadera
  2. Otroligt fin!! Vad duktig du är. Jag är imponerad!

    SvaraRadera
  3. This is very beautiful! I have a slate that I will paint, also, inspired by yours. Thank you!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...