söndag 9 januari 2011

DIY: Enklaste pappersrosen


Små söta rosor som jag brukar dekorerar paket med. Börja med att klippa till ett runt papper, det behöver inte vara perfekt.


Klipp det till en spiral.

 

Börja rulla ihop pappersspiralen utifrån. Försök rulla så tajt som möjligt.



Spiralens mitt blir en bra bottenplatta för rosen.

Nu kan du släppa rosen och eventuellt trycka ut den så att den blir lite vidare.




Sen är det bara att sätta en klick klister på bottenplattans undersida och sätta den på paketet/asken. Vill man att rosen ska tåla lite tuffare tag rekommenderar jag att man även sätter lite klister inuti rosen på bottenplattan. 

Beskrivning på pappersasken hittar du här.









2 kommentarer:

  1. Fina blommor!

    Angående kommentaren på kudden min kusin gav till mig i present så skulle jag tro att det är sådant stryka-på-papper hon köpt och skrivit ut på. Det brukar finnas på bokia, clas ohlssons och andra ställen där de har en del olika sorters fotopapper och liknande.
    Ha det fint!

    SvaraRadera
  2. Jag antar att jag inte längre kan packa in mina julklappar i tidningspapper nu när jag har fått tips som till och med jag förmodligen klarar av utan en instruktionsvideo. Vad söta rosor!!! Du är så pysslig och mysig!!! Myspyssling?/Hanna K

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...