lördag 13 december 2014

Mossträd * Outdoor Moss Tree



Denna december har vi lagt ner en del jobb på att pynta utsidan av huset. Jag har gjort olika dekorationer i naturmaterial och mannen har satt upp olika belysningar. Tillsammans har det skapat en härlig adventsstämning när man kommer hem från jobb och skola, vilket behövs denna mörkaste av månader.

En av de första sakerna jag gjorde var ett litet mossträd till trappen. Det gick fort och var enklare än jag hade trott.

This December we have put a lot of effort in decorating our garden and entrance. One of the first things I made was this moss tree, and it was easier than I hade expected.




 Jag satte en grov pinne i en kruka och gjorde därefter en boll av kycklingnät och ståltråd runt toppen.

I put a large stick in a pot and the made a ball out of chicken wire around the top. 



Därefter satte jag mossa runt hela bollen och fäste den genom att vira grön ståltråd runt alltihop.

Then i put moss around the ball and attached it with green wire.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...