fredag 4 februari 2011

Ha en mysig helg!


Sommarens sista kycklingkull satt alltid och spanade efter mig på morgonen för att vara beredd när jag kom med frukosten. När de såg mig komma titta alla genast åt vänster, där dörren finns, eftersom det ju alltid var där jag dök upp med alla godsakerna. Betingat beteende. Denna morgon hade jag dock med mig kameran, stannade utanför fönstret och hann precis ta denna bild, innan allihop flög ner till matskålarna för att vara först till kvarn.

Nu är kycklingarna vuxna. Hönorna har redan blivit ett gäng tjocka tanter och tupparna har vuxit upp till stiliga herrar som hela tiden utmanar sin pappa. Jag kan verkligen rekommendera höns till alla som bor lantligt. Otroligt mysiga, humoristiska djur som äter ditt matavfall och ger de mest fantastiska ägg.

Denna helg är de dock inlåsta eftersom de har börjat med den dåliga vanan att lägga ägg på konstiga ställen utomhus, där jag inte hittar dem. Så de kanske inte kommer ha en riktigt lika mysig helg som jag planerar att ha.

1 kommentar:

  1. Åh vad mysigt att bo så att man kan ha höns! Vilken gullig bild :-)

    Vad härlig din blogg är, den bokmärker jag direkt :-)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...