måndag 2 januari 2012

DIY: Omklädd telåda


Jag är en tedrickare och har länge velat ha en fin låda till mina tepåsar. Till slut gav jag upp mitt letande och köpte en billig låda med tanken att "den målar jag om i ett kick". Jo, just det... Självinsikten sviktar ibland. Så istället köpte jag ett block underbara papper Panduro och klädde in lådan med dem istället. Jag använde decoupagelim och lackade med vattenbaserat halvmatt trälim efteråt.


Jag bände loss den lilla metallskylten på locket och monterade bort glaset i locket medan jag gjorde i ordning lådan.

.

10 kommentarer:

  1. Åh, jag är också tedrickare och skulle gärna göra en likadan låda! Superfint med både prickar och fåglar!

    SvaraRadera
  2. Det hade nog gått snabbare att måla den, men det där blev ju både roligare och mycket finare! God fortsättning på det nya året!

    SvaraRadera
  3. Vad snygg den blev, smart att använda papper istället för att måla, det går snabbare;)

    SvaraRadera
  4. Vad fin den blev! Verkligen fint papper du hittat!

    SvaraRadera
  5. Vilket snyggt papper!
    Jag har en fråga till dig, jag håller på att göra om i min blogg, hur gör jag för att få in sådana flikar som du har under varje inlägg, där det står "kanske gillar du"?
    Ullis

    SvaraRadera
  6. Ser en jättegulligt kommentar hos mig och blir jättenyfiken. Har nu kikat runt hos dig och gillar verkligen vad jag ser. För att inte missa nåt lägger jag mig som följare om det är okey?
    Kram Annika

    SvaraRadera
  7. Åh vad fina saker du har gjort!Tack för att du var inne o kommenterade hos mig.-)första kommentaren j fått:-)Kollat runt hos dig..blir jätteinspirerad. Lägger till mig som följeslagare,hoppas det är ok.

    SvaraRadera
  8. Tycker det blev jättefint. Tycker ibland att pappret veckar sig, men du har lyckats bra, ser det ut som.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...