söndag 14 augusti 2011

Slut på lata dagar


Imorgon är det åter till verkligheten. Jag tycker om mitt jobb men jag tycker ännu bättre om att vara hemma med min familj, baka, grilla, fixa och dona, ta dagen som den kommer. Som så många av er andra, gissar jag.
Nu önskar jag mig en varm augusti, en indiansommar som sträcker sig långt in i september. Jag vill bygga upp en längtan efter hösten med sin klara luft och höga blå himmel, trädens varma färger och dimman som dansar över sjön när jag åker till jobbet. Hösten brukar alltid gripa tag i mig med inspiration och energi, jag hoppas att det blir så även i år. 
Att längta efter hösten känns dock otänkbart just nu. Jag har inte fått tillräckligt många kvällsdopp, varma dagar vid havet och ljumma kvällar under parasollen. Samtidigt är jag ingen långsint person, jag kommer inte att känna mig bitter när sommaren lämnar oss och förmodligen blir jag helt överväldigad av höstens skönhet. Men idag tillåter jag mig att vara en aning melankolisk och frossa i sommaren, förhoppningsvis inte för sista gången i år.


2 kommentarer:

  1. Jag älskar också hösten, men gärna flera sommardagar till först!

    Ha en fin söndag.
    Elina

    SvaraRadera
  2. Jag hoppas också på fler fina sommardagar innan hösten tar vid. Jag känner inte att jag hunnit göra allt jag hade tänkt göra under sommaren :)

    Hoppas att du får en fin förstadag på jobbet!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...