tisdag 20 mars 2012

Vårblomster


Så här års vill jag bara fylla hela huset med blommor och grönska. Ärtskotten i köksfönstret är både vackra och nyttiga, annars är det nog mest näring för ögat som gäller i övriga huset. Jag unnar mig tulpaner nästan varje vecka och hortensior är så förförande att jag inte kan motstå dem. Så synd bara att de är så otroligt känsliga att jag lyckas ta död på dem alldeles för fort. Någon som har ett bra tips på hur en person med måttligt gröna fingrar får hortensia att överleva?
.

3 kommentarer:

  1. Inga tips om Hortensior, här har du en vars blommor får vatten när mamma är och hälsar på ;)

    Kramar

    SvaraRadera
  2. Det är underbart med alla skott och knoppar som kommer nu.

    Tack för det otroligt bra förslaget på "mjuka" hårda ord hos mig idag - det var ju jättebra. Det ska jag ta med i mitt vokabulär :)

    Jag har inte hunnit läsa tidningen på flera dagar och tog ikapp detta igår kväll och då såg jag ju reportaget om dig. Jättefint! Dina pyssel förtjänar uppmärksamheten :)

    Jag önskar dig en underbar vårdag!

    SvaraRadera
  3. Min mamma undrar vad hon gjort "fel" då hennes hortensia är inne på sin fjärde sommar nu...den blommar även en gång under vintern...
    på sommaren får den enbart regnvatten och lever ute,men till vinter hämtas den in och ställs i fönstret och glöms lite halft bort...

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...