fredag 23 mars 2012

DIY: Decoupage på spegel * Decoupaged Mirror


Jag och barnen var på loppis i lördags och fyndade grejer så att alla parter var nöjda. En lyckad utflykt med andra ord. Jag hittade bland annat en IKEA-spegel med vanlig obehandlad ram i furu och tänkte som vanligt att den kan jag göra om. Och till skillnad mot så ofta annars drog jag faktiskt igång och slutförde projektet redan dagen efter.

Me and the kids visited the thrift store this saturday and all of us found some useful stuff. I bought an old IKEA-mirror with a plain wooden frame.

Före och efter

Med några vackra papper, akrylfärg och decoupagelim gjorde jag om en riktigt trist spegel till en ny favoritprydnad. 

At home I decorated it with pretty paper scraps, acrylic paint and Modge Podge.


Jag målade alla kanter med en grönblå akrylfärg som jag blandade ihop på känn. Maskeringstejp underlättar när man ska måla intill spegelglaset.

I painted the sides with green acrylic paint.


Jag klippte pappersremsor i olika bredder och limmade fast på ramen. Därefter lackade jag med ett vattenbaserat trälack.

The I cut paper stripes in different sizes and glued them to the frame. Finally I varnished the frame.








11 kommentarer:

  1. Ahh, jag blir så otroligt inspirerad att se allt du gör, med så enkla knep ändå =)!! Ska börja lite smått här hemma jag också, vet bara inte vart!

    SvaraRadera
  2. Nu blev jag sugen på att göra om på samma sätt! Fint!

    SvaraRadera
  3. Den blev jättefin! Jag har väldigt länge tänkt att jag ska "decoupaga" vår hallspegel med tapet, men det blir liksom aldrig av... :P

    SvaraRadera
  4. Flot idé. Er det OK jeg lige går igang med at lave en kopi. Har gammelt spejl som lige egner sig.

    SvaraRadera
  5. Så fint! Det är alltid lika kul att se loppisfynd som piffas till!

    SvaraRadera
  6. Åhh den blev supersnygg! <3

    SvaraRadera
  7. Tänk vilken förvandlig! Jättesnyggt.
    Har du tittat på mina Pinteresttavlor, digitala anslagstavlor, på min blogg - i högerkanten.
    Där finns många bra tips.....jag hinner inte göra allt jag "pinnar fast" - men tipsar gärna.

    SvaraRadera
  8. Här har det också hänt massor sedan sist! Ramen blev superfin och vad kul med artikeln! Grattis! Tavelväggen tycker jag också jättemycket om. :)

    SvaraRadera
  9. Fin spegel, det skall jag pröva på vid tillfälle. Även mycket annat fint pyssel :)

    Kul att du gillade min blog, hoppas du kikar in på nytt!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...