onsdag 16 maj 2012

En bricka på bordet * A tray on the table


På bordet i vardagsrummet står en gammal träbricka. Jag tycker om brickor på bord. Lägger/ställer man lite saker där så blir det genast ordnat och vackert inramat. Just nu ligger där en hög fina böcker, fina att se på och att titta i. Vårt hem är belamrat av böcker, alla är inte vackra, men de säger mycket om vilka vi är som bor här. Paret med ljusstakar är i brons och inropade på Tradera. Allt går i lite dova färger, något den turkosa kinesiska vasen bryter av perfekt.
Har du någon fin bricka att ställa fram? Prova att sätta dit några fina små vaser, ett par ljuslyktor och kanske något mer, så kommer du också förstå det magiska med brickor.

There is a large wooden tray on our living room table. Together with some different objects it creats such a calm and beautiful image. I have put some beautiful books there. We have a lot of books in our home, not everyone is beautiful but they tell a lot about who we are. I have bought the bronze candle holders on the swedish eBay and the little chinese urn is from the thrift store.




4 kommentarer:

  1. I love trays on tables for the looks and convenience! Your living room is lovely!

    Thank you for finding my blog and leaving a comment. I'm now happily following yours.

    Cheers!
    Keri

    SvaraRadera
  2. Vad fint det var med en bricka på soffbordet, den idén tror jag att jag lånar! Vi får alltid soffbordet fullt med allt möjligt - framför allt ritböcker och tuschpennor, då kan det vara bra att lätt kunna plocka undan det som ska vara där! Dock har jag ingen så stor bricka som du har, men väl en relativt stor silverbricka!

    Förresten verkar det som om vi har lite lika stil, vi har ett likadant soffbord och vi har också en orientalisk matta under!

    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  3. Åh jag blev sååå kär i det där soffbordet! Så läckert! Och det som står på också! Superhärlig blogg du har! :) Tack för du kikat in hos mig:) Nu gör jag mig till följare av din blogg för det här vill jag se mer av, wihooo! :) Kram till dig

    SvaraRadera
  4. Jättefint! Ska nog också införskaffa en snygg bricka att ställa lite saker på :-)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...