tisdag 1 maj 2012

Födelsedag * Birthday


Idag fyller jag år och solen har bokstavligt talat lett mot mig hela dagen. Min kära familj var här och firade med mig och vi åt traditionell sommarmat bestående av potatissallad, rostbiff, grillad kyckling och grekisk sallad. Till efterrätt blev det som vanligt pavlova. Sen spelade vi krocket i försommarvärmen och barnen fick upp sina mostrar i studsmattan ett par gånger. Tyvärr har jag inga bildbevis från dagen så ni får nöja er med denna lite smått melankoliska bild av en avbruten pelargonknopp i minsta glaskupan. Speglar verkligen inte min dag men den lilla blomman var så söt att jag inte hade hjärta att slänga den.

Today is my birthday and the sun has literally been smiling on me the whole day. My dear family was here to celebrate with me and we had typical swedish summer food for dinner: potato sallad and rostbeef. For dessert we had Pavlova, as usual when I am the chef. It was a beautiful early summer day with croquet on the lawn and the kids even persuaded their aunts to take a few bounces on the trampoline :)
.

3 kommentarer:

  1. Grattis på födelsedagen!
    Det låter ju som ni haft en kanon dag!

    SvaraRadera
  2. Grattis! Schysst att fylla på första maj, så är man alltid ledig på sin födelsedag (förutsatt att man har ett vanligt kontorstidsjobb vill säga).

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...