torsdag 17 maj 2012

Vårblomster * Spring flowers


En av de bästa sakerna med vår- och sommarhalvåret är att man har lyxen att kunna ta in färska blommor varje dag, direkt från naturen. Jag tycker maskrosorna är ljuvliga just nu, men tyvärr vissnar de fort när man tar in dem. Även på sommaren, när man kan plocka hur stora buketter som helst, brukar jag även plocka många små buketter och sätta dem i tillsammans i flera mindre vaser.

One of the best things about spring and summer is that you can pick fresh flower every day. I think the dandelions are lovely this time of the year, unfortunately they wither so soon when you get them in the house. Even in the summer, when you can pick really large bouguets, I sometimes pick a bunch of small ones, and put them together in small vases.






4 kommentarer:

  1. Vad fint! Har nog aldrig tänkt på att man kan plocka och ta in maskrosorna. Man tänker mest på dom som ogräs men det där va Jättefint ju! :-)

    SvaraRadera
  2. Fniss, kul att det är fler än jag som är helt galen i maskrosor. Ja tycker de är så vackra. man kan ju inte annat än älska en blomma som ser ut som solen!!!

    SvaraRadera
  3. Hej1 Angående kyckling frågan. Jag är faktiskt osäker på hur det fungerar. Kolla med alla härliga och super trevliga människor på www.alternativ.nu där finns det alltid någon med svar. Jag kollar alltid i forumet där om det är något jag funderar på om hönsen eller odling med för den delen!
    Hoppas allt blir bra med kycklingarna!

    SvaraRadera
  4. tusen takk for kommentarene =) Ha en flott kveld !

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...