torsdag 8 december 2011

Längtar efter julefrid


Nej fy, vad det är mycket den här tiden på året! Året ska summeras på alla fronter  -både socialt och professionellt - för alla i familjen. Ikväll tänkte jag "nej, nästa december tar jag ledigt under hela december!". Visst är det härligt att vara ledig runt jul och nyår, särskilt när man har barn som går i skolan, men det känns varje år som att man missar hela adventstiden. Den bara swischar förbi samtidigt som man drabbas av den stora mörkertröttheten. Men nu ska jag börja äta D-vitamin - burkarna kom i brevlådan idag. Förhoppningsvis ska det göra mig piggare och sen gäller det bara att hålla ut ända fram till dan före dopparedan, för då är jag äntligen ledig några dagar och ska fira en fridfull jul med min fina familj.
.

3 kommentarer:

  1. Aha D-vitamin säger du? tack för tipset;) Kram Johanna

    SvaraRadera
  2. Fin stjärna, en sådan var det länge sedan jag gjorde!

    kram o trevlig helg

    SvaraRadera
  3. Hoppas der gör susen! Ha nu en fin fredag. Kram

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...