torsdag 1 december 2011

Tomtens kalender 2011


Varje år i december målar hustomten en stor adventskalender till barnen. I år föreställer kalendern vårt hus med hönshus och andra gårdsbyggnader. I blodboken finns barnens påbörjade trädkoja, i skogsbrynet kikar en älg fram och bakom träden spanar räven längtansfull bort mot hönsen. I bakgrunden finns den enorma granskog, som fortsätter både västerut och mot norr mil efter mil tills den möter de värmländska skogarna. Varje natt fram till julafton målar hustomten  en ny lucka, tills hela kalendern är full av luckor.




7 kommentarer:

  1. Vilken ambitiös och skicklig tomte ni har! alldeles underbart härligt! :)

    SvaraRadera
  2. Det måste vara spännande för era barn att vakna om decembermorgnarna!

    SvaraRadera
  3. Det måste jag säga var en helt otroligt kreativ tomte - imponerande!

    SvaraRadera
  4. Vilken duktig tomte ni har hihi skicka tomten till mig oxå ;-)
    Kramkram

    SvaraRadera
  5. WOW vad fint! Jag vill också ha en sån hustomte :-) Helt otroligt fint verkligen!

    SvaraRadera
  6. Vilken underbar bild! Så duktig och kreativ du är!
    Ang. knäcken. Jag undvek också knäcktillverkning tidigare eftersom formarna bara välte och smeten rann över allt, men nu smörjer jag först plåten med lite olja innan jag ställer dit formarna, och då välter de inte längre!
    Ha en trevlig kväll!
    Ullis

    SvaraRadera
  7. En annorlinda och jätteskoj ide som kalender! Vad duktig din tomte är!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...