fredag 30 december 2011

DIY: Nyårskvistar


I måndags var vi hos mamma på julbord och istället för blomsterkvast tog jag med mig nyårskvist. Jag valde milda färger på bladen så att de skulle hålla sig ett bra tag efter nyår, kanske ändå till påsk. Grenarna tog jag i trädgården och bladen är klippta från olika tapeter.


Varje blad består av fram och baksida som sitter ihop så att man kan vika dem runt grenen och limma ihop dem.


Jag använde tre kvistar och virade in hela härligheten i turkost silkespapper.


.

15 kommentarer:

  1. Så söta kvistar! Du är så finurlig!
    Gott nytt år!
    Ullis

    SvaraRadera
  2. Fin ide. Dejligt med lidt forårs stemning.

    SvaraRadera
  3. Hvor er det nogle fine kviste! Tak for din hilsen på min blog - jeg vil helt sikkert også vende tilbage hertil.
    Godt nytår!

    SvaraRadera
  4. Tack för din fina kommentar hos mig, nu har jag kikat in hos dig och jag gillar verkligen din blogg! Gott Nytt År!
    /Lotta

    SvaraRadera
  5. Vad sött! Jag har massor med gamla tapeter som helt klart kommer att användas framöver. Tack för inspirationen!

    / Anna

    SvaraRadera
  6. Jag vill önska dig och din familj ett gott nytt år och du får hålla dig hihi! Bilderna på buffén kommer på bloggen nyårsdagen ;-)
    Kramkram

    SvaraRadera
  7. jättefint!

    Gott Nytt år, kram Tina

    SvaraRadera
  8. Tak for din hilsen på min blog ......... nu har jeg meldt mig som fast læser hos dig, så kan du melde dig hos mig ;-)

    SvaraRadera
  9. Tack för din kommentar hos mig, kul att du kikade in! Din blogg innehåller visst väldigt mycket fint och kreativt! Bäst jag kikar igenom för lite nya idéer :)

    Gott Nytt År!

    SvaraRadera
  10. Sikke fine kviste. Og sikke en fin blog. Gott nyt år til dig.

    SvaraRadera
  11. Ohh yes!!! Duktiga du. Önskar dig ett riktigt Gott Nytt År! Ser fram emot att kika in här under 2012. Kram Johanna

    SvaraRadera
  12. Vilken jättefin idè!!
    Tack för ett inspirerande bloggår. Det är ett privilegium att få tillgång till dina toppenidéer och recept.

    Ett riktigt Gott Nytt År till Dig!
    //lisamaja

    SvaraRadera
  13. Så fint! Vill önska ditt GOTT NYTT ÅR!

    SvaraRadera
  14. Schysst! Blev hemskt sugen på pyssel...

    SvaraRadera
  15. Supersnyggt - och vilken bra idé! Jag har en hall där det inte kommer in mycket ljus och det är tradigt att inte kunna ha levande växter där. Så det här var ju en ypperligt bra idé.

    Ha det gott!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...