lördag 10 september 2011

En till Award!!


Alla fina kommentarer och nu två awards på raken värmer mitt hjärta. Gabriella Ahlström får spana och raljera hur mycket hon vill om kreativa bloggare - jag älskar vår ständigt pågående workshop på nätet som är en outsinlig källa till inspiration och som ger uppskattning till de som uppskattas skall.

Denna vackra ros-award fick jag från fina FruNeroLindström, med sin mysiga blogg med mycket humor, värme och fina tips.

Med awardet följer vissa uppgifter. Jag ska länka till den som givit mig det fina awardet, svara på fem frågor och sedan ge awardet vidare till fem stycken andra bloggare med mindre än 100 följare.

1. Varför började du blogga?
Jag skriver, fotograferar och har ständigt pågående kreativa projekt. En blogg var helt enkelt den perfekta kombinationen av dessa för mig livsavgörande faktorer.

2. Vilka bloggar följer du?
Många. Hur många som helst. Upptäckten av nya bloggar är som en förälskelsefas. I början hänger man där hela tiden, väntar på nästa livstecken. Sen övergår förälskelsen i något mer varaktigt, som en gammal vän som alltid finns där även om man inte haft möjlighet att höra av sig på ett bra tag. Dessutom är bloggvärlden en outsinlig källa på nya förälskelser och kanske enda stället där det är helt ok att ha flera kärlekar på en och samma gång.

3. Favoritfärg(er)
Har nog inga, men väljer alltid varma nyanser om jag måste.

4. Favoritfilm?
Susanne Biers Efter bröllopet.

5. Vilket land/länder drömmer du om att besöka & varför?
USA för geografin, musiken (New Orleans) och det skiftande landskapet. Dessutom har de hur mycket hantverks- och pysselprylar som helst "over there".

Jag vill nu ge vidare denna award till:

The Shed - ständigt pågående projekt inom inredning och möbel- och husrenovering

Tyg och Otyg - återvinning, återbruk, hantverk och kreativt nytänk

En matsked grejer - här känner jag mig som hemma. Mat, kreativa projekt, fina bilder och tankvärda ord.

Fabulös inspiration - fina bilder, vacker keramik och kluriga texter.

Ru Redo - En till synes outsinlig källa till inspiration och roliga kreativa idéer

.

4 kommentarer:

  1. Du har fått en award av mig, för all inspiration din blogg ger mig! Här läser jag inte bara nya inlägg utan kollar ofta in de äldre och frossar i pysseltips!

    När jag publicerat mitt award-inlägg upptäckte jag att jag även fått en av dig! Tack så mycket! Det värmer!
    Kramar Ullis

    SvaraRadera
  2. Känner mig mer än hedrad! TACK!
    Kram Cecilia

    SvaraRadera
  3. Du är verkligen värd att alla snälla ord och awarder! blir alltid glad och inspirerad när jag kikar in här. :-)

    SvaraRadera
  4. Tack så mycket säger jag! Ska ta mig tid att svara på frågorna någon dag framöver.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...