söndag 18 september 2011

Söndagsbilder


Idag har varit en härlig söndag. Jag har lyckats hålla jobbångesten bort och låtit bli att stressa runt för att göra massa nödvändigheter. Ingen tvätt har blivit tvättad, ingen damsugare har brummat och maten blev god men var enkel att tillaga. 
Istället för att göra nödvändigheter har jag och barnen har pysslat, de med sina projekt och jag med mina. Nu är det kväll och regnet som vi väntat på hela dagen är här, så vi tänder ljus och eldar i kaminen medan vinden rasar utanför.


Igår ställde vi undan alla utemöbler. Det blev så tomt och ödsligt att jag kände mig tvungen att sätta en hylla utmed väggen vid trappen. Där ställde jag mina höga tagetes, några betongkreationer och lite annat pynt. Nedanför står min ettåriga humle, som har börjat växa som en tok. Storebror har plockat den fina buketten med ringblomma, maskrosor och fläderbär.
.
.

7 kommentarer:

  1. Åh, jag tycker det är så tråkigt när man städar undan utemöblerna, men å andra sidan får man snart plocka fram julljusen! jättefin liten bukett, snyggt med fläderbär mot det orangea!

    SvaraRadera
  2. Låter som en alldeles underbar söndag!
    Jag brukar alltid försöka göra så lite nytta (alltså typ städning och tvätt) på söndagar. Söndagar är slödagar! :-)

    SvaraRadera
  3. Gillar verkligen gerberabilden längst ner! Har inte alls glömt awarden, har inte haft möjlighet att sätta mig vid datorn lite mer ordentligt under senaste veckan bara. Det kommer :)
    KRAM Cecilia

    SvaraRadera
  4. Jag känner igen det där... mina helger viks åt det tråkiga; att tvätta, städa, röja, plocka undan... Men jag ska göra som du - bara strunta i det en dag och vara med barnen i roliga pysselprojekt istället.

    Ha det gott!

    SvaraRadera
  5. Vilken härlig söndag du haft. Du undrade över Vindens öppettider, här kommer dom:
    Butiken:
    Onsdag: 13.00-18.00
    Lördag: 10.00-13.00

    Kramar från Maria

    SvaraRadera
  6. Låter som en skön söndag, och härliga bilder!
    Vilken vacker krona din mamma har gjort! Jag blir sugen på att försöka göra en egen.
    Ha det fint!
    Ullis

    SvaraRadera
  7. Vilka fina bilder, härliga ord! och buketten var ju bara strålande tycker jag *

    kramar Lycke

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...