torsdag 1 september 2011

Tagetesbollar


Jag är så kär i mina stora tagetes som äntligen har börjat blomma. I år blev de inte riktigt lika höga som förra året - har nog varit för snål med näring - men de är ändå otroligt vackra. Stora bulliga blommor med en diameter på omkring 8 centimeter, man kan inte bli annat än förälskad.

Idag är det första september, första höstdagen enligt någon rigid meteorolog på tv. Jag räknar visserligen september som en höstmånad men så där himla petnoga och cynisk tycker jag inte man behöver vara. För visst var det väldigt milda vindar och varm sol idag på eftermiddagen mellan regnskurarna och trots den dimmiga, råa morgonen?

1 kommentar:

  1. Hej!
    Jag håller med dig, ibland är dom lite för petiga...;) Vi har haft sommar här ända till klockan 3, då kom regnet...i massor...och så blev det lite höst igen.
    Tagetesbollarna lyser så fint och faktum är att jag tycker man blir glad av dom. Det fanns en tid då jag avskydde både Petunior och Tagetes, men så är inte fallet nu:)

    Trevlig helg!
    lisamaja

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...