fredag 2 september 2011

Ha en skön helg!


Ytterligare en bild från Dropbox, tagen av min syster vid Cothay Manor, Somerset, England. Fantastisk lavendelhäck och de två formklippta träden vid entrén i två helt olika gröna nyanser är underbara. 

Själv börjar jag konstatera allt oftare att jag inte är en trädgårdsmänniska. De långsiktiga projekten är helt enkelt inte min grej. Det är något jag kan se i nästan allt jag gör, inte bara i det faktum att jag har dåligt med tålamod för trädgårdsprojekt. Jag gillar mer de intensiva, uppslukande projekten med tydliga och handfasta resultat. Däfrefter vill jag börja med något nytt, inte börja om från början som trädgårdsskötsel och odling i mycket handlar om. Jag tror det är därför jag passar som journalist, korta men entusiastiska nedslag och så på nästa grej. 

Men samtidigt vill jag ju ha en vacker trädgård och jag vill odla åtminstone lite grann. Och jag tror att det är meningen att jag ska kämpa på med min trädgård, att den ska uppfostra mig. Men jag tar gärna emot tips på hur man skapar en lättskött men ändå underbart vacker trädgård...
.

1 kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...