lördag 10 september 2011

En Award!

Som ni redan vet har jag fått en award från Tant Ninette.

"A blog with substance”



När man får den här awarden så skall man uppfylla fyra kriterier, och sen ge den vidare:

Det första kriteriet:
Tacka den som har givit dig awarden: Tedags hos tant Ninette, en underbar blogg som innehåller precis det jag gillar: konstnärliga och personliga projekt/DIY, trädgårdsskötsel, husrenovering och familjeliv. Ninette tycker om färger och gillar att ta ut svängarna, precis som jag. Så tack kära Ninette, för att du har gett mig denna award!

Andra kriteriet:
Ge awarden vidare till åtta andra bloggare:
Ullis gröna och sköna - underbar trädgård och massor av fina pysselprojekt
Hildas hem - många kloka tankar och kreativa tips
Kinoko - underbara kläder och fina inredningskreationer
Systrarna Karlsson - fantastiska skapelser i sann återbruksanda
Popetotrora - Mängder av fina pyssel i retrostil
FruNeroLindström - en mysig blogg med mycket humor, värme och fina tips
Gall-erry - färgsprakande inredning och kreativitet
Pastill.nu - härliga bilder och färgglada pyssel

Det tredje kriteriet är:
Kontakta de åtta bloggarna och berätta för dem att de fått en award.

Det fjärde kriteriet är:
Berätta 8 slumpmässiga saker om dej själv.

1. Jag har alldeles för många högskolepoäng. Det beror på mängder av saker, men om det var möjligt att leva på att studera så skulle jag kunna hålla på med det i hela mitt liv.

2. Jag är förälskad i mina hönor. Aldrig kunde jag tro att det var så kul att ha höns innan jag skaffade dem. Visst förstod jag att det skulle vara mysigt och praktiskt med egna ägg, men hönor är de mest humoristiska djur som finns i skapelsens trädgård.

3. Om/när jag åker till USA ska jag köpa med mig en container med alla pyssel- och hantverksprylar de har för struntsummor där men som är omöjliga att få tag på här hemma.

4. Min kamera är en av mina käraste ägodelar. Att fotografera är en livsstil för mig även om jag till och med själv kan känna mig lite skadad emellanåt.

5. Lukten av solvarm mjölk får mig att svischa tillbaka i tiden till campingplatser i 70-talets Danmark med sina vindpinade vresrosor, sanddyner och översvämning i tältet.

6. Jag älskar att köra bil och kör nästan alltid lite/mycket för fort. En gång hade vi en bil med bokstavskombinationen AXA på registreringsskylten, vilket mina vänner tyckte var passande.

7. Tycker att kombinationen rödvin och Ahlgrens salta bilar är oslagbar.

8. Kan fortfarande sitta på föräldramöten och fantisera om alla de andra föräldrarna, utan att riktigt kunna ta in att jag nu är en del av denna vuxenvärld i sin mest koncentrerade form.
.

5 kommentarer:

  1. Vi tackar det ödmjukaste för den söta Awarden, tack för alla snälla ord;) SKa inom en snar framtid ta oss ann kriterierna;)

    Önskar dig en ljuvlig helg
    ANnie

    SvaraRadera
  2. Jag tackar och bockar för detta! :-) Kram på dig och ha en härlig söndag!!

    SvaraRadera
  3. Tack snälla för awarden. Det gör mig mycket glad :)

    Jag önskar dig en finfin måndag!

    SvaraRadera
  4. Trevligt att du skickar den vidare till mig.

    En trevlig måndag önskar jag dig.

    SvaraRadera
  5. Tack snälla du för awarden, den gjorde mig jätteglad! Jisses vilken fin höstkrona din mamma pysslat ihop, otroligt vacker!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...