tisdag 18 oktober 2011

DIY Halloween: Fladdermusmobil


Fladdermöss är så fina att dekorera med i Halloweentider. Man ser dem ofta i amerikanska inredningsreportage och bloggar. Jag hittade en perfekt mall på små söta fladdermöss i två olika storlekar hos Martha. Utifrån dem gjorde jag en mobil som jag har hängt vid murstocken ovanför vår öppna spis.


Skriv ut mallen och klipp ut de två fladdermössen. Rita av dem på ett svart papper. Jag gjorde sex stora och sju små fladdermöss.


Mitt svarta papper var ganska tjockt så därför rispade jag tre raka linjer i pappret med en sax kring fladdermusens kropp, så att det blir enklare att vika till den. Då får du en mer tredimensionell fladdermus.


Jag trädde en svart sytråd genom varje fladdermus, med en knut på under sidan av kroppen.


Jag knöt fast fladdermössen i en gren. För att få upplevelsen av en stor svärm så skaffade jag en gren med många klykor och knöt alla fladdermöss på olika höjd. För att skapa en illusion av avstånd mellan fladdermössen så knöt jag de mindre fladdermössen närmare grenen, så att de ser ut att vara ännu högre upp i luften än de större fladdermössen.


Slutligen är det dags för upphängningsanordningen. Fäst tre långa bitar fisklina på tre olika ställen i grenen. Håll upp mobilen i luften och justera längderna på fisklinorna, tills mobilen hänger som du vill ha den. Knyt en knut med en ögla i ändan att hänga upp mobilen i.
.

5 kommentarer:

  1. Oj oj, alltså vad jag plötsligt får ett behov av att ge mej ut och hitta nån sån där fin gren och sen bara klippa loss i svart kartong!! har tyvärr inte tid att fixa det där till halloween i år, men den idén ryker definitivt i idémappen! (=pinterest) Har sett dom där fladdermössen, men du tog dom liksom ett snäpp högre upp med den där fina grenen tycker jag.

    SvaraRadera
  2. Läckert! Ser att du har en likadan turkos pressglasskål som jag förresten, de är också läckra. :)

    SvaraRadera
  3. Den är underbar!!! Måste lägga till dig på min blogglista bums, för du ger mig så mycket inspiration! Kram Johanna

    SvaraRadera
  4. Vad mysigt syrran! Vill oxå göra men har som vanligt ingen tid till något :( Vi ska på ljuset imorgon. Inget ni vill/kan följa med på? Tydligen inte pappa dock för han skulle upp i helgen till Linköping och mäta in någon flygplats. Kram e

    SvaraRadera
  5. HELLO GET OUT OF FINANCIAL MESS WITH THE HELP OF drbenjaminfinance@gmail.com

    I have been in financial mess for the past months, I’m a single mum with kids to look after. My name is REBECCA MICHAELSON, and am from Ridley Park, Pennsylvania. A couple of weeks ago My friend visited me and along our discussion she told me about DR BENJAMIN OWEN FINANCE of (drbenjaminfinance@gmail.com); that he can help me out of my financial situation, I never believed cause I have spend so much money on different loan lenders who did nothing other than running away with my money. She advised, I gave it a try because she and some of her colleagues were rescued too by this Godsent lender with loans to revive their dying businesses and paying off bills. so I mailed him and explain all about my financial situation and therefore took me through the loan process which was very brief and easy. After that my loan application worth $278,000.00USD was granted, all i did was to follow the processing and be cooperative and today I am a proud business owner sharing the testimony of God-sent Lender. You can as well reach him through the Company WhatsApp +19292227023 Email drbenjaminfinance@gmail.com

    THANK YOU VERY MUCH

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...