lördag 15 oktober 2011

Skohorn med humor


Jag och min familj hade en period då vi var väldigt förtjusta i Larson, ni vet den där serien med bara en ruta och där huvudpersonerna är stora uttryckslösa gubbar och skämten är helt galna. Det här skohornet gjorde min syster till mig under den perioden, det är säkert 15 år sedan nu. Skohornet är världens bästa - långt och i styvt stål - och längst ner finns en Larsonruta. Färgerna som syrran målade med måste också vara världens bästa för trots flitigt användande är bilden bara lite sliten. Jag vet inte varför hon valde just den rutan, för den har ju inget med skor att göra, men kul är den i alla fall.


Två gamla farbröder sitter och matar duvor vid en parkbänk. I kanten sitter två gamar och blänger.


"Titta på dom där stora rackarna, Ernst... äter aldrig minsta smula... sitter bara där och stirrar."
.

2 kommentarer:

  1. Haha, Larson hade jag också en period med, helt fantastisk serie <3

    SvaraRadera
  2. Kul! och färgerna måste verkligen vara bra!
    Ha en fortsatt skön helg!
    Ullis

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...