fredag 7 oktober 2011

Önskar er en vilsam helg!


Just nu ligger en låg sol och kikar på mig mellan träden bakom huset. Jag försöker att inte bli irriterad på att den bländar mig där jag sitter framför datorn vid fönstret som vetter mot baksidan. Det har ju regnat så förskräckligt mycket de sista dagarna att man måste vara tacksam för en vacker solnedgång. Tyvärr kan jag inte fånga den på bild för min kamera är på andra äventyr och jag får nöja mig med en uråldig halvautomatisk variant. Därför får jag fylla min tid med annat än fotografering denna helg, vilket visserligen inte känns som någon utmaning med tanke på att man ändå aldrig hinner med allt man skulle önska att få syssla med. men jag hade gärna tagit en sväng i skogen på jakt efter trattisar, bakat några omgångar bröd, provat det där biscottireceptet som jag hittade nyss, göra långkok och så hemgjord chokladglass till dessert, städat hönshuset... Samtidigt är jag rätt trött så jag kanske nöjer mig med långkoket och att läsa i underbara Främlingen i huset, en bok som utspelar sig på engelska landsbygden på ett gammalt förfallet gods. Lite som Elsing Hall här ovan, som jag besökte förra sommaren.
.

3 kommentarer:

  1. kanske ett boktips då? Sånt är alltid fint!

    Ha en fin kväll!
    Kram Elina

    SvaraRadera
  2. En vilsam helg är precis vad jag också skulle behöva. Får nog vänta med vilandet till söndag dock, för imorgon ska jag till Stockholm. Det är iofs en nöjesresa, så det blir nog inte så ansträngande.
    Trevlig helg du också!

    SvaraRadera
  3. Ja fick jag bo på det där slottet så skulle jag mer än gärna ta en vilsam helg :) Hoppas du får en bra helg också, och vilket snyggt soffbord du fått tag på.

    Grattis till "uppvisningen" i Hemstilat (fast de skrev fel citat på dig? Det ”handskrivna” vid fotot, samma som på bloggem brevid). Funderade på var det var jag hittat tips om den nya tidningen, och det var ju här :)

    Skumt är att jag kommenterat inlägget om tidningen och det här om helgen, men kommentarerna försvann när jag tryckte Skicka, och har inte dykt upp i bloggen. Så hoppas det funkar nu...

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...