fredag 11 mars 2011

Betong i hemmet


Betong är ett av mina favoritmaterial. När jag var yngre handlade större delen av min kreativitet om att skapa små, detaljerade saker. Jag var otroligt noggrann och kunde sitta i timmar och pilla. Med bland annat betongen har jag fått in det stora, grova i mitt skapande och det har varit nyttigt för mig.

Innan det blir varmt nog att stå ute brukar jag hålla till i källaren med mitt betonggjuteri. På vintern är det dock för kallt även där, men nu börjar det nog snart bli dags. Tills dess får ni hålla till godo med några saker jag gjorde i somras. De båda små fiskarna simmar på min fönsterbräda. Den grova betongen omkring dem påminner om en bubblande vattenyta och ger en känsla av rörelse och att fiskarna verkligen simmar runt, runt.

Betongblandningen i bokstödet har fått lite rött färgpigment. Färgen tillsammans med den franska liljan ger mjukhet åt den annars grova, kantiga betongklossen.

Här har ni mitt fågelbad som fortfarande väntar på att bjuda sommarens fåglar på ett svalkande dopp.

1 kommentar:

  1. Åh, jag har länge velat test att gjuta i betong men det har inte blivit av än.

    Men till våren, när man kan vara ute, så ska jag göra det. Det roliga är att min man också vill testa så det blir vårt första gemnesanna pysselprojekt. :-)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...