lördag 15 september 2012

DIY: Mobilväska * iPhone bag


Vare sig man har byxor, kjol eller klänning på jobbet så vill man ha någonstans att göra av mobiltelefoner, nycklar och visitkort. Jag tycker inte om att ha allt i fickorna, även om man bär ett plagg som har sådana. Eftersom jag vill ha både jobbmobil och min privata med mig hela tiden så blir det en hel del grejer att bära runt på. Därför sydde jag mig en liten mobilväska för ett par veckor sedan. Den har ett fack på varje sida för telefonerna, en rem som man kan hänga runt halsen eller över axeln och en liten karbinhake som man kan fästa nycklarna i. Jag är så himla nöjd och planerar att sy fler i andra färger så att man kan variera och matcha. Vi får väl se om det händer...

Wheahter I am wearing trousers, skirt or a dress I always carry around two cell phones, keys and business cards when at work. I do not like to put everything in my pockets and that is why I made a small bag a few weeks ago. It has two pockets for the phones - one on each side - a string to put around the neck and a snap hook where I can attach my keys. I am very pleased with it and now I am thinking about making some more in different colours. We will have to see if that ever happens...


Två fickor, en till min iPhone och en till jobbmobilen. Knappen är av pärlemor och runt den låser jag med ett elastiskt skosnöre från sonens gamla gympaskor.

Two pockets, one for my private iPhone and one for my work phone. I used a piece of elastic shoestring (from my son's old sneakers) to put aroundthe pearl-shell button to secure the iPhone pocket.


 .





8 kommentarer:

  1. Smart, praktiskt och snyggt.
    Och verkar dessutom inte allt för avancerad.
    Hoppas du får en skön Söndag,
    Kram Malin

    SvaraRadera
  2. Vilken fiffig idé, och snyggt.

    SvaraRadera
  3. F'retsen, hur gick det med de salta citronerna??? Har missat om du skrivit nått om resultatet.

    SvaraRadera
  4. Men vilken kanon idé. Jätte fin blev den.

    SvaraRadera
  5. Men vilken kanon idé. Jätte fin blev den.

    SvaraRadera
  6. Hej, letar du efter ett skuldsaneringslån, lån utan säkerhet, företagslån, hypotekslån, billån, studielån, personliga lån, riskkapital, etc! Jag är en privat långivare, jag ger lån till företag och privatpersoner med låga och rimliga räntor på 2%. Mejla till: christywalton355@gmail.com

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...