söndag 21 oktober 2012

DIY: Pappershus som lykta * Gothic Paper Lantern



Minns ni ljuslyktan Södermalm? Den i papper som var inspirerad av en vy över Södermalm. Som flera av er kanske märkt med tiden kan jag aldrig få nog av ljus, lyktor och annan ljusdesign. Så i helgen skapade jag en ny papperslykta enligt samma princip som Södermalm men denna gång inspirerad av mitt Spökslott. Återigen i svartvitt men nu en enda byggnad istället för flera. Jag tycker den passar bra nu inför Halloween, lite mystisk och gotisk i sin stil.

Do you remember the paper lantern Stockholm? The one inspired from a view of the city district Södermalm, a city sistrict in Stockholm, the Swedish capital. As some of you might have noticed I can not get enough of candles, lanterns and other light designs. So this weekend I created a new peper lantern in the same technique as the Stockholm Lantern, but this time inspired from my Ghosthouse. Again in black and white, but this time one single building instead of many smaller ones. I think it is perfect for Hallonween, myserious and with a gothic touch.



Först mätta jag upp byggnadens lika breda fyra väggar på ett A4-papper och lämnade en flik i ena änden som används för att limma ihop bygget. Därefter ritade jag motivet med blyert och fyllde sen i med svart penna. Slutligen klippte jag ut taket och gjorde veck i husets alla hörn för att sedan limma ihop det med fliken på insidan av lyktan. Som ljuskälla använde jag mig av en glasvas med en batteridriven ljusslinga.

2012-10-23
Big news:
The Gothic paper lantern and other lanterns are now available in my Etzy Store Scandinavian Toys!


I messured the buildings four walls and left a half inch at one side so I could glue it together when finished. I drew everything, first with leads and then with a black pen. I cut out the roof tops and then folded all corners of the buildning. Finaly I glued the whole thing togehter using. To create the light I used an glasse vase and an battery powered string of lights, but you could use a LED tea light or a ordinary tea light in a glass.





3 kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...