söndag 24 juli 2011

En sån dag


Idag ska jag dricka te och läsa spökhistorier. Vädret känns utmärkt för det. Dessutom har mannen varit bortrest i en vecka, men kom hem igår så nu vågar jag ta fram sommarskräckisarna som jag beställde hem för ett tag sedan. Bor man på landet i kanten av en enorm skog och med avlägsna grannar känns det onödigt att utmana sina mer vidskepliga sidor när man är ensam med barnen. För sen måste man ju tassa ut i skymningen och stänga till hönsen och då gäller det att kunna stänga ute fantasierna som gärna kommer smygande.

Vad har du för bokprojekt i sommar?

2 kommentarer:

  1. Vet inte om jag skulle våga läsa spökhistorier...åtminstone inte på kvällen;) vi bor också i kanten av skogen och det är KOLSVART på kvällen...så nej, det får nog vara;) Fast jag har tre böcker av Kristina Larsson som ligger och väntar på mig och dom är inte heller att "leka med" ganska ruskiga...och SPÄNNANDE.

    //lisamaja

    SvaraRadera
  2. Nej, då behöver man sin mans hand att hålla:-) Jag läser just nu mildfullness grunder. Paraellt läser jag en gammal Läckbergs roman.
    Ha en fin söndag!
    Kram Malin

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...