tisdag 24 januari 2012

Fruktigt substitut


Vi har gått och blivit nyttiga så här i början av det nya året. Liksom större delen av bekantskapskretsen. Ärligt talat så hade sockerberoendet tagit över en för stor del av mitt liv och jag kände att jag behövde en ordentlig detox. Det fungerar bra men jag tycker det är ganska tråkigt, eftersom jag älskar att baka och leta upp nya spännande efterrätter. Men den tiden är inte förbi, bara satt på paus för en tid.


Fördelen med att sluta med sockret är att jag känner smaken av sött starkare. Honungen i teet - som jag aldrig tänker avvara - är en mycket större njutning nu. Dessutom kommer man på gamla goda klassiker som inkokta päron och fruktsallad med vispgrädde. De kan fortfarande inte jämföras med en hemgjord crème brûlée eller en barnslig marängsviss, men är ett helt ok substitut.

4 kommentarer:

  1. jag tog också en detoxkur för ett par månader sedan, jobbigt att bli av med sötbehovet (ganska enklet att bygga upp det sedan igen...) men så pigg jag blev! Tänker defenitivt testa det igen.
    Så mycket fina inspirerande inlägg du har gjort medan jag haft lite bloggtorka!
    Ha det rba!
    Ullis

    SvaraRadera
  2. Åh så gott det såg ut. Älskar fruktsallad.
    Här är ordningen återställd efter julhelgens "äta sött varje dag"-frossa. Lördagsgodiset är åter infört och sötsuget börjar avta.
    Ha en riktigt skön onsdag,
    Kram Malin

    SvaraRadera
  3. Fruktsallad är sååå gott!

    Om du vill baka nyttigt men sjukt gott kan du gå in på denna tjejens blogg http://chocolatecoveredkatie.com/. Hon bakar nyttiga grejer som smakar jättegott!

    SvaraRadera
  4. Jag tänker att jag också skulle ta en paus från alla godsaker, men det är SVÅRT!!! Fruktsallad är dock vansinnigt gott. Speciellt med hackad mörk choklad och hackade valnötter till :o)

    Trevlig helg!!

    //Linda

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...